kid cooking in the kitchen

Współcześnie coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy chorobami typowo dorosłych oraz chorobami, na które z reguły nie zapadają dzieci. Inne formy związane z zaburzeniami łaknienia u dzieci sprawiają, że zapadają na nie nawet trzylatkowie, a w skrajnych przypadkach, także i niemowlęta. Zdesperowani rodzice poszukują rozwiązania i przyczyny, która najczęściej jest ich winą lub zaniedbaniem.

Współcześnie anoreksja dzieci nie należy już do rzadkości- czasami zdarza się, że kilkoro maluchów z jednej grupy z podwórka cierpi na te same zaburzenia łaknienia. Zdarza się to coraz częściej i coraz częściej przyprawia o dreszcze rodziców https://pl.wikipedia.org/wiki/Witarianizm. Okazuje się bowiem w ramach badań statystycznych, że zaburzenia łaknienia u dzieci to statystycznie trzeci najczęstszy powód wizyt u lekarza. Czasami jest to wyłącznie dolegliwość tymczasowa, martwić jednak powinna wtedy, kiedy zacznie się przedłużać. Największym problemem dzieci dotkniętych anoreksją są ich rodzice, którzy są najważniejszą przyczyną dolegliwości anorektycznych o niemowląt i małych dzieci. Hiszpańskie Stowarzyszenie Pediatrów stwierdza, że tego rodzaju schorzenie nie ma nic wspólnego z dojrzałą wersją zaburzeń łaknienia. Przyczyna jednak jest niemniej tragiczna niż w przypadku jadłowstrętu psychicznego. Dzieci chcą w ten sposób zwrócić uwagę rodziców.

Dlatego też rodzice bardzo często stają się obiektem zainteresowania lekarzy, jeżeli Ci dostrzegą u maluchów problemy z odżywianiem. Z praca z rodzicami to spotkania indywidualne, jak i grupowe, na których najważniejsze jest wyjaśnienie rodzicom powodów i przyczyn choroby oraz pomoc we wskazaniu konkretnej drogi zmierzającej do usunięcia zgubnej przyczyny żaden. Wszak chodzi o zdrowie najmłodszego maleństwa! Szukając wiec przyczyny choroby, najpierw postaraj się ocenić swój wkład w wychowanie dziecka- czy przypadkiem nie jesteś przyczyną jego choroby! Szukając wiec przyczyny choroby, najpierw postaraj się ocenić swój wkład w wychowanie dziecka- czy przypadkiem nie jesteś przyczyną jego choroby